Den vackra världen

Varför fokuserar man alltid på mörktret när det finns så mycket ljus?
Att se allt det negativa i saker och ting är det enklaste du kan göra, men att uppskatta världen som den är och tillåta världen utanför att de ut som den gör är svårare. Jag kan räkna upp flertal saker som jag hatar med vår värld men samtidigt så älskar jag sättet den är uppbyggd på. Att bara fokusera på det vackra, se förbi allt hat och bara lyssna på jordens musik, jordens färger, jordens lukter, jordens kännslor allt som går rakt in i själen. Visst kalla mig hippie men jag älskar jordens under och liv. Det enda jag verkligen har något emot är mänskligheten, allt vi förstört, allt vi byggt upp, allt som vi planerar att göra med jorden. Jag undrar om människan någonsin kommer lära sig att leva utan att skada någon annan. Nu säger inte jag att jag hatar människor utan jag är bara så jävla trött på männskligheten i det stora hela kan göra så jävligt mycket dumma grejer! Människan har under hela sin levnadstid haft beskymmer med något, om man tänker tex. grott människorna de skadade inte jorden på samma sätt som vi människor gör i dag, men de levde inte heller lika bekvämt som vi gör i dag. Men de överlevde och de skapade en generation med människor efter dem som blev mer och mer bekväma och själviska. Tillsist handlade det inte om att överleva längre utan att ha det så bekvämt som möjligt, då tog jorden mer och mer skada. Människan gör så mycket bara för att den kan, men mycket av det som människan kan göra som är idiotiskt.
Jag lever samma bekväma liv som vem som helst här, jag är precis lika idiotisk som alla andra människor. Men det jag kan leva med är att jag vet att jag vill göra skillnad,
Jorden är vacker, bara man försöker se det

We got to keep this world together, got to keep it moving straight
Love like we need each other, so that people can relate
If you're going to your left, don't forget I'm on the right
Trust and forgive each other
A little love and we just might
- Seal

Peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0