Två sidor

Alla säger alltid ''var bara dig själv'', men hur lätt är det egentligen att vara sig själv hela tiden?
Jag försöker alltid att aldrig vara som någon annan, jag älskar ordet unik och jag lever för det. Men jag ändrar ändå beteende och sätt att vara på när jag är med olika personer, då är det ju ändå att inte vara sig själv med vissa, eller är man sig själv även fast man anpassar sig efter personerna man är med? Även fast flera personer kan ha samma stil, samma intressen m.m så är alla en egen individ med olika drömmar och tanka. Även fast alla delar på samma regler, jord och luft så blir alla ändå olika behandlade. Medans vissa människor får kämpa för att överleva en dag så behöver vissa personer bara sitta på sitt feta arsle och bara se hur livet rullar förbi. Vem delade in männsikan i gruppen ''värdefulla'' och ''värdelösa'' Vilken egoistisk jävel började med att bara bry sig om sig själv och börja bry sig mindre och mindre om hur andra mådde?! Det är sagt att människan är det smartaste djuret men om du tittar på vilket simpelt djur som helst ta te.x myran, den lyfter upp en annan skadad myra på ryggen och bär hem den, myran delar på sin mat med alla andra i stacken. Hur svårt ska det vara för vilken människa som helst att göra samma sak som en myra klarar av?! Nu kanske det där lät väldigt konstigt men ni fattar grejen.

Min fråga är; är alla personer unika eller är alla desamma? är vissa mer värda eller har alla samma värde? vem avgör det? Vad tillhör jag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0