Goda eller onda sidan.

Jag tror på det onda och goda. Jag ser människor som väljer den onda och goda sidan dagligen. Jag förstår inte hur människor kan vara så hatiska och rent utanv onda. Jag som är en tjej som ser det vackra och det ljusa i livet stöter på personer som har valt den mörka sidan, folk som inte har något vett i huvuvet.
När man skadar någon annan fysiskt (jag ska slå söder dig, slå ut tänderna på dig) som psykiskt (du är så jävla värdelös, du är fan dum i huvudet) så blir jag så jävla sårad. Även fast jag inte blir utsatt utan folk omkring mig så tar jag så stor skada. Att vara på två ställen på en kväll där det verkligen blir bevisat att folk går för långt, alla slänger ut sig saker som verkligen får en att förstå varför vissa människor blir som de blir. När man hör folk stå och skrika ''men kom då jag ska slå sönder dig'' så börjar i alla fall jag undra vart männskligheten är på väg. Även fast det bara är ord som en person eller flera kan slänga ut sig på fyllan ''för att man är för full för att förså bättre'' så är det fan något fel. Ingen perosn med medmänsklighet ska fan säga något sånt. Ingen människa som säger något sånt kan sen komma sen och säga '' jag vill ha fred på jorden, jag tycker synd om barnen i afrika'' eller vad som helst. Uppskattar man inte livet som det är så kan man inte göra något bättre för någon annan heller. Har man valt att leva som en person som ställer till beskymmer för andra så kan man inte göra något bättre för världen. Om man vill tänka stort och hjälpa andra så får man börja med de små problemen. Gå på gatan en dag och man märker att minst hälften klagar på något. Självklart så ska man få ha problem och vara ledsen över sina egna beskymmer, men tänk att i morgon är en annan dag. Även om du har personliga problem så ska det aldrig gå ut över någon annan, då är du själv bara svag och kan inte hantera det. Att slå ner någon för att du är arg, ledsen eller rädd är bara dumt i huvudet, och samma sak om du blir attakerad av någon som vill slå ner dig, då är det samma problem med den personen. Det finns ingen ursäkt på att försöra någon annans liv.
Alla har ett val, alla har ett eget liv, oavsett vilka livsvilkor du har så kan du leva ett värdigt liv.
Jag tror inte på att hat eller våld löster någonting.
Du väljer den goda eller den onda sidan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0