Frozen

Kylan biter i mina kinder. Mina ben ökar farten och jag hör snön knastra under mina fötter. Det är tungt att gå framåt med tanke på den djupa snön men min hjärna bryr sig inte om att mina ben ber om att sakta ner, de börjar bara gå fortare. Jag vet inte hur länge jag har varit ute men om jag känner efter så har mina fötter domnat bort så jag måste varit ute ett tag. Jag är nollställd, jag har inga tankar bara ett tomrum som fokuserar på mina fötter som nuddar marken i en hög fart. Jag tittar upp och upptäcker att jag är minst en timme från mitt hus, jag stannar upp. Jag sätter mig ner i en busskur som är några meter ifrån där jag stannade. När jag sätter mig ner hör jag hur anfådd jag är och mitt hjärta pulserar fort. Jag känner efter i fickan och får upp ett ciggpaket, jag tar fram en cigg. Jag tar ett djupt andetag och drar in första blosset, det är som att en vägg rasar och jag ser vad som är på andra sidan igen. Jag andas djupt medans jag drar in mig röken, jag andas ut röken, den rör sig vackert i den kalla luften.
Alla mina sinnen är igång igen. Jag tittar upp på den stjärnklara himlen, blundar, tar ett djupt andetag och kastar sedan iväg ciggen och går hemåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0