True Friends Will Last Forever

Vilken dag! 
I skolan idag så hade vi friendsdag, vilket gick ut på att leka massa lekar och bara ha så mycket skoj som möjligt. Vi fick köra massa olika kluriga grejer och jag och min hjärna gillar inte att lösa massa kluriga rebusar och sånna saker så jag brann av litegrann.. hehe
Efter skolan så jobbade jag, skönt att få in lite pengar. Jag trivs väldigt bra på fritids, det är roligare nu när man börjar lära sig rutiner osv, man kan ta lite mer ansvar då känns det som, det gillar jag. Blev väldigt nöjd över mig själv när jag väldigt snyggt löste en konflikt mellan två killar idag, för första gången känner jag att jag verkligen fått ut något av de 3år jag har spenderat på barn och fritidsprogramet, haha!
Efter jobbet så drog jag hem till min sköna böna Julia med tulpaner och käkade utsökt tacos! Alltid lika kul att sitta i timmar och prata, vi hade så mycket att ta igen som man brukar säga.
Eftersom att jag inte har fått åka med Julia en ända gång i bilden sen hon fick körkort förra året så åkte vi nu ut på en raggarrunda innan hon skjutsade hem mig, och det var en spännande runda ska jag säga er!
När vi kommer åkandes på roslagsgatan så kommer det en extremt berusad man gåendes mitt på vägen, Julia bromsar in och väjer för den fulle mannen som nickar och ser borta men glad ut! Vi blev väldigt förbryllade! Jag som råkar vara otroligt förtjust i att ringa och tipsa polisen om idioter som rör sig runt i samhället kunde bara inte låta bli att ringa... Polisen sa att de skulle åka ut och ta en titt, men när vi åkte tillbaka på roslagsgatan senare så var han borta, men hoppas polisen hittar honom.
Det är inte så att jag är ett fan av polisen, snarare tvärt om. Men ser jag en person som beter sig på ett sätt att den är en skada för andra så tycker jag att det är min skyldighet att medela om det. Det jag menar är att jag vet inte vad han kan göra emot andra när han är full och vad som kunde hänt om vi skulle ha kört in i honom, är man så jävla full och dum så ska man fan inte gå omkring bland folk.
Jag ser ialla fall detta som en god gärning och det finns säkert många som skulle säga emot mig på det, då får de tycka så.
Jag ser detta som dagens + karma.
Imorgon så har jag ingen första lektion, så jag tänkte skippa naturkunskapen också och börja jobba vid kl1 istället, behöver sova och om jag inte går på lektionen så kan jag börja jobba tidigare och då tjänar jag mer pengar! wiiieeeh!
Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0